Kalászi Virtuális Tánctalálkozó, A tizedik menyasszony
Interjú Juhász Zsolttal, a Duna Táncműhely művészeti vezetőjével a Kalászi Virtuális Tánctalálkozóról és az A tizedik Menyasszony terveiről
TV Budakalász / Kultúrcseppek / 2021. 02. 05.
http://www.szentendre.media.hu/videok/kulturcseppek/tv-budakalasz-kulturcseppek-2021-02-05
2:10-17:10 között
Kalászi Kortárs Tánctalálkozó
Interjú Juhász Zsolttal, a Duna Táncműhely művészeti vezetőjével a Kalászi Kortárs Tánctalálkozó terveiről
TV Budakalász / Kultúrcseppek / 2020.06.26.
http://www.szentendre.media.hu/videok/kulturcseppek/tv-budakalasz-kulturcseppek-2020-06-26
13:10-15:15 között
általános:
20 eves fennállását ünnepli a Duna Táncműhely - A Budakalászi Hírmondó interjúja
Budakalászi Hírmondó, 2019. október 15.
https://www.budakalasz.hu/20-eves-fennallasat-unnepli-a-duna-tancmuhely/
Ágfalvi György: Keep in Touch
Sárosi Emőke: Pixelbörtönben dühöngő ifjúság
tánckritika.hu, 2019. december
http://tanckritika.hu/kategoriak/kritika/1482-sarosi-emoke-pixelbortonben-duhongo-ifjusag
Györfi Csaba – Boros Csaba:
Otthon
Antal Klaudia: Küzdés a szeretetért (Kritika)
tanckrika.hu, 2017. március
http://www.tanckritika.hu/kategoriak/kritika/1066-antal-klaudia-kuzdes-a-szeretetert
Juhász Zsolt – Palya Bea – Gryllus Samu:
Álom, álom, kitalálom
Maul Ágnes: Hát ti kik vagytok? (Gyermekszínházi körkép)
Színház, 2017. május
http://szinhaz.net/2017/07/14/maul-agnes-hat-ti-kik-vagytok/
XIV. Kalászi Kortárs Tánctalálkozó
Kutszegi Csaba: Kortárs táncszínház Bogdányban
tanckritika.hu, 2017. november
http://www.tanckritika.hu/kategoriak/kritika/1192-kutszegi-csaba-kortars-tancszinhaz-bogdanyban
DUNABOGDÁNY - A Duna Táncműhely fellépése
Danubia Televízió, 2017. október 28.
http://danubia-televizio.hu/index.php?page=hirek&mod=olvas&id=5351
Körtánc (rendező-koreográfus: Juhász Zsolt)
Kovács Péter: Az örök visszatérés
Fidelio.hu, 2016. május 3.
http://fidelio.hu/tanc/2016/05/03/az_orok_visszateres/
Kovács Péter: Az örök visszatérés
Táncművészet, 2016. tavasz
Szoboszlai Annamária: Így, úgy
Szinhaz.net, 2016. május 18.
http://szinhaz.net/2016/05/18/szoboszlai-annamaria-igy-ugy/
Madárasszonyok (rendező-koreográfus: Horváth Zsófia)
Turbuly Lilla: Utak és találkozások (a Sissi Tánchétről)
tánckritika.hu, megjelenés dátuma nincs feltüntetve
http://www.tanckritika.hu/kategoriak/kritika/834-turbuly-lilla-utak-es-talalkozasok
Az év negyven legfontosabb előadása (köztük a Madárasszonyok)
7óra7 blog, megjelenés: 2015. december 28.
http://7ora7.blog.hu/2015/12/28/az_idei_ev_negyven_legfontosabb_eloadasa
Ami a szívedet nyomja (rendező-koreográfus: Juhász Zsolt)
Kamaszokról kamaszoknak (pulzArt)
Háromszék online, megjelenés: 2015. december 15.
http://www.3szek.ro/load/cikk/87054/kamaszokrol_kamaszoknak_pulzart
Juhász Zsolt: Ködből, csöndből
Kunstár Mónika: Elutazni Önmagunkhoz
Ellenfény 2014/2.
http://www.ellenfeny.hu/archivum/2014/2/4168-2014-10-15-08-04-28
Kovács Natália: Fény és hang
Tánckritika.hu, 2014. március 10.
Duna Táncműhely általános
Akár a kavics - beszélgetés Bakai Marci hegedűművésszel
szinhazitizperc.blog.hu, 2015.01.02
http://szinhazitizperc.blog.hu/2015/01/02/akar_a_kavics_beszelgetes_bakai_marci_hegedumuvesszel
A hazai kortárs táncszínházi kínálatból ad ízelítőt A Tánc Fesztiválja Veszprémben
xmagazin.hu, 2014. április 23.
http://xmagazin.hu/ShowCikk.php?CikkID=fc4ab630063c72a1545b896e6d2c17f4
XVI. A Tánc Fesztiválja Országos és Nemzetközi Kortárs Összművészeti Találkozó
Rendezvény szakmai magazin, 2014. III. negyedév
http://www.maresz.hu/w/hi/rendezveny2014szeptember.pdf
A csend szigetei
EGYÜTTLÉT
András Felícia kritikája a "A csend szigetei" előadásról
Két esetben válhat igazán nehézzé egy előadás reflexiójának megírása. Egyfelől, ha a mű kevésbé nyeri el a néző tetszését, másfelől pedig akkor, ha a befogadó valami kiemelkedő dolog megszületésének lehet tanúja. A Bethlen Téri Színházban bemutatott A csend szigetei esetében vitathatatlanul a második eshetőség áll fenn. A Duna Táncműhely új darabja kiemelkedő táncelőadás, és nem pusztán a kortárs színpadi néptánc elkötelezettjei számára.
www.ellenfeny.hu, 2013. április 13.
TE Ott ÁLLSZ, AZ ÚT VÉGÉN...
Kutszegi Csaba kritikája a "A csend szigetei" előadásról
A csend szigetei című kettős határozottan (újra) meggyőzött arról, hogy valódi, releváns értéket alkotni-előadni csakis megalapozott (technikai) tudással és alapos (művészi) elmélyüléssel lehetséges.
www.tanckritika.hu, 2013. április 9.
Ami a szívedet nyomja
KINEK KELL EGY KILÓ BÉLYEG?
Kutszegi Csaba kritikája az Ami a szívedet nyomja előadásáról
Juhász munkái akkor is ízlésesen pasztellesek, ha harsány színekkel dolgozik. Ez utóbbi a jelmezekre, cuccokra igaz,
a színpadi kamaszokban viszont nincs igazi tök-idióta-dilis állatság, amit én – kamaszként kamaszokról szólván – kicsit azért hiányolok.
CSIZMÁSOK, BALETTCIPŐSÖK, MEZÍTLÁBASOK
Kutszegi Csaba három, a Színház folyóiratban megjelent írását Vida Virág e-book kötetbe szerkesztette.
Közös a dolgozatokban, hogy mindhárom 2011-ben született, és egy-egy jelentős táncműfaj (sorrendben: a néptánc, a balett és a kortárs tánc)
aktuális állapotáról készül bennük gyorsfelvételt.
Himnusz
Ünnep-szindróma
Szemmessy Kinga kritikája a Himnuszról
Húsvétra Kinder tojás, szülinapra léggömbeső, karácsonyra öt nyelven beszélő girland – ünnepelünk.
Kívül csinosan, belül pedig érdektelenül, pihenve a megszokásokban.
A Duna Táncműhely remek időzítéssel, a decemberi nagybevásárlás közepette óva intő előadással
mutatkozott be a Szépművészeti Múzeumban. Mi meghitt, és mi megjátszott? Vajon ki merünk nézni a pezsgőspohár mögül, amikor az újév nyitányaként felcsendül a Himnusz?
www.ellenfeny.hu 2011.január.02
Barlang
A lélekbarlang szexepilje
Szoboszlai Annamária kritikája a Barlangról
Az ásványok és ércek rajzolatát idéző szürke női ruhák és a férfiak összefestett-maszatolt katonai gyakorlónadrágja, testhezálló, hosszított ujjú pólója sápadtabb, „csontosabb” kortárs arcot kölcsönzött az együttesnek, akárcsak a mód, ahogy a kiérleltség és a kamera „kísérletező” esetlegessége egységbe fonódott.
www.tanckritika.hu, 2010. 02. 27.
Egy nagy falat
Halász Tamás kritikája a Barlangról
Szent Antal alakját, történetét idézi a tizedik születésnapját ünneplő Duna Táncműhely bemutatója. Sajátos élmény, hogy nem lelni az egyetlen főalakra, az egyetlen sorsára. Eleven, sokarcú közösségtörténetet látunk.
www.kultura.hu, 2010. február 25
Amikor a kettő egy
Péter Márta interjúja Juhász Zsolttal
www.tanckritika.hu
Tükörmély
Pygmalion-variációk
Czékmány Anna kritikája a Tükörmélyről
Nehéz lenne számot adni arról, hogy a Pygmalion mítosznak hány adaptációja, újraértelmezése született az elmúlt pár ezer évben. A teremtménye iránti szerelméről elhíresült művész története volt már a kielégíthetetlen, mindig tökélyre vágyó alkotó allegorikus meséje, az önmagában egy másikat, egy nőt hordozó férfilélek szimbóluma, a benne megjelenő utód nélküli szerelem miatt a terméketlen művészet hasonlata – és még hosszan folytathatnánk a sort. A Pygmalion-történet úgy tűnik olyan váz, amely számos alkotónak biztosított lehetőséget, hogy segítségével elemezze az emberi psziché rejtelmeit, “tisztázza” férfi és nő, alkotó és műalkotás viszonyát.
(Juhász Zsolt: Tükörmély - Duna Táncműhely)
A CSŰR
MAGYAR NEMZET
A pokoljárás kunyhójában
-TÁNC-
2003.03.10 Margittai Gábor
Vendégszerető
ELLENFÉNY
Helmeczi Hedvi kritikája a Vendégszeretőről
Panelablak reluxával, sivár, funkcionális bútorok, egy ágy, egy szék, csap a falon. Férfi tombol pengő sarkantyúval középen. Rendben, legyen szó egy magányos férfiről. És az alapvetően néptánc által kínált formák (szóló, botostánc, párostánc stb.) lineáris történetbe helyezésével biztosítható a kerülő, hogy nemcsak a táncosok virtuozitásáról bizonyosodunk meg, hanem ezek állapotrajzokká is töltődnek: a koreográfia ezért szétcsúsztatja a néptánc merev szabályait, a dramaturgia pedig erőteljes helyzeteket teremt.
(Juhász Zsolt: Vendégszerető - Duna Táncműhely)
A tizedik vőlegény
ELLENFÉNY
Kortárs néptánc?
Szúdy Eszter kritikája a "A tizedik vőlegényről"
A zenészek a színpadtér jobb oldalán elhelyezkedve, hangolás közben vörösbort iszogatnak. Máris otthonos a hangulat. (Egy pohárkával biz’ nekünk is jólesne!) Borospincében vagyunk – jelzik a színhelyet a félsötétből előderengő hordók, amelyek mélyéből kalapos, nyalka férfiak bukkannak fel, öltönyben, nyakkendősen, ahogy a kivételes eseményhez dukál. Mert legénybúcsúra gyűltek össze a barátok. Előbb csak felsőtestükkel “járják”, aztán jobb lábukat a hordó oldalához csapva, dinamikusan tekerik, csavarják az erdélyi legényes motívumait.
(Juhász Zsolt: A tizedik vőlegény – Duna Táncműhely)
Infant
ELLENFÉNY
Gyerekcípő és csizma
Hercku Ágnes kritikája az Infant előadásról
Infant. Vajon miért? Csak a darab első fele kapott volna címet? Vagy a koreográfus, Juhász Zsolt begin_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting elképzelése szerint a szereplők mindvégig gyermekek, akik ki-kikacsintanak a felnőttkorból? Utóbbira a szórólapon idézett Szőcs Géza versrészlet („Ott alszik benned, érzed, mint egy kis belső medve, add rá, hogy meg ne fázzon, és legyen élni kedve, add rá a benned alvó gyanútlan kis gyerekre, ki benned forgolódik csak forgolódik egyre”) enged következtetni, előbbire pedig maga az előadás.
A háttérben kis dobogó, rajta egy parasztház szobabelsője, benne fiatal pár ül. Ők kísérik zenével az előadást, időnként pedig rövid némajátékkal életképeket villantanak fel. Előttük, középen fél méter magas, körbejárható dobogószínpad áll, melyet szivacs-szőnyegek vesznek körül, megtoldva a színpad méreteit és megkönnyítve a dobogóról induló eséseket, ugrásokat.
(Juhász Zsolt: Infant - Duna Táncműhely)